30. 7. 2014

Esej o tragédii

Název: Esej o tragédii
Autor: Elizabeth LaBan
Počet stran: 320
Nakladatelství: Host
Datum vydání:2014





Anotace:
Tim Macbeth, sedmnáctiletý albín, nedávno přestoupil na prestižní Irvingovu školu, jejíž motto zní: „Vejdi, přítele najdi a přítelem se staň.“ Ale přítel je to poslední, co Tim hledá — doufá jen, že absolvuje poslední ročník, aniž by vzbudil příliš pozornosti. Ale navzdory své snaze zůstat nenápadný se zamiluje do hvězdy ročníku Vanessy, přítelkyně nejoblíbenějšího studenta na škole. K Timovu překvapení Vanessa jeho lásku opětuje, ale pokud by to někdo zjistil, mohlo by to otřást jejím společenským postavením. Tim a Vanessa navážou utajovaný vztah, ale navíc se musí vypořádat s esejem o tragédii, závěrečnou prací posledního ročníku, kterou zadává nejpřísnější učitel na škole.



Hned na začátek musím říct, že jsem si knížku okamžitě zamilovala. Hned po přečtení první kapitoly jsem věděla, že se od toho jen tak neodtrhnu. A také to tak bylo..
Už dlouho se mi nestalo, abych tak dlouho přemýšlela o knížce. Ať jsem dělala cokoliv, přemýšlela jsem nad knížkou. A troufám si říci, že toto se povede opravdu jen dobré knížce. Líbí se mi styl psaní, zápletka i její rozuzlení. Ale pojďme si říci něco k příběhu..


Jak už mnozí jistě víte, kniha se točí kolem tří postav – Vanessy, Duncana a Tima. Tima jsem si jako postavu zamilovala okamžitě. A bylo mi ho hrozně líto. Tim je albínem a díky tomu nemá žádné sebevědomí, s lidmi moc nekamarádí, protože na něj všichni dívají.
Naopak Vanessu jsem místy nemohla vystát! Tim ji miloval a mně místy přišlo, že si s ním jen hrála. Celkově byla takovou nerozhodnou osobou.
Časové linie jsou v knize celkem dvě. Minulost a přítomnost, kterou nám osvětluje Duncan a postupně zjišťuje, co strašného se stalo minulý rok. Timova postava si vzala na starost naopak minulost.


Líbí se mi rozdělení kapitol podle jmen. Díky tomu nehrozí, že by jste se v knize nějak ztratili, nebo dokonce zabloudili.
Nemusíte mít strach, že by ta loňská tragédie na vás vybafla hned na začátku příběhu. Ve vyprávění dostáváme malé i větší nápovědy a pomalu směřujeme k jejímu odhalení.

Musím přiznat, že knížka je prostě báječná. Bála jsem se, že mě to nebude bavit, když ji mám jako e-knihu, ale Esej prostě nezklamala. S čistým svědomím jí dávám plný počet a děkuji nakladatelství Host za zaslání e-knihy



Hodnocení: 5/5

2 komentáře:

  1. Áwww, nemůžu se dočkat, až začnu číst. :) Mám ji od soboty doma (vyhrála jsem ji v soutěži u Neoluxoru) a vypadá NÁDHERNĚ. :) Po tvé (moc hezké!) recenzi jsem na ní hooodně natěšená! :))

    OdpovědětVymazat

Velice děkuji za každý komentář. Vždyť sami víte, že potěší. :)