6. 8. 2014

Láskyplný vzkaz Matce Zemi od jejich dětí

Název: Dopis z lásky
Autor: Thich Nhat Hanh
Rok vydání: 2013
Počet stránek : 94
Nakladatelství: Metafora




Část z ANTONACE:
Máme nádherný domov. Planeta Země, ze které jsme se před miliardami let narodili, nás opatruje a chrání. Je živá. Buďme jí proto vděční.


Kdo viděl název knížky prvně řekl si "A jéjé. Další romantika". Vážení a milí, romantika se nekoná. Nejde o žádný romantický příběh, nýbrž o dopis naší matičce Zemi. Autorem je buddhistický mnich, který vás donutí zamyslet se.
Poslední dobou mám nutkání číst takové knihy a pak dlouze přemýšlet nad jejími obsahy. I tentokrát se to stalo.




Knížka je vlastně jedno velké přemýšlení a uvažování nad tím, jak naší Zemi pomoci. Během čtení vás bude provázet spousta otázek, na které nedokáže nikdo odpovědět. Opravdu dokážeme pomoci ? Proč ale nikdo nic nedělá? Venku je krásně, všude samé louky a květiny, ptáci na stromech si mohou vykřičet hlásky jen proto, aby předvedli svůj nádherný hlásek a my? My sedíme doma, rozvalení u televize se slovy "Hrozně se nudím".


Možná jsem blázen, ale když jsem knížku dočetla, chtěla jsem vyběhnout ven a už se nikdy nevrátit. Splynout s přírodou a dělat něco pro Zemi. Zachránit ji. Chránit. Jenže člověk těžko něco sám zmůže.


"S každým krokem přicházím domů k Zemi.
S každým krokem se vracím ke svému prameni"




Nedokážu určit, komu se knížka bude líbit a komu ne, protože.. Tohle není šálek čaje pro každého, že. Každopádně já jsem z ní nadšená.


Děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice děkuji za každý komentář. Vždyť sami víte, že potěší. :)