6. 10. 2014

Napojení

Název: Napojení
Autor: Douglas E. Richards
Originální název: Wired
Rok vydání: 2012
Počet stran: 377
Nakladatelství: Host



ANOTACE:
Jak vysokou cenu jsme ochotni zaplatit za neomezenou inteligenci?

Kira Millerová je vynikající molekulární bioložka, která objeví způsob, jak ve všech oblastech myšlení a tvůrčí činnosti dočasně získat schopnost génia. Ale co když je tato nadpřirozená úroveň inteligence spojena s bezcitným velikášstvím?
Elitní voják David Desh odešel z armády poté, co byl v Íránu brutálně povražděn jeho tým. Nyní však byl povolán na svou poslední misi: má najít Kiru Milerovou, tajemnou nadanou vědkyni, která údajně stojí za bioteroristickým spiknutím ohrožujícím životy milionů lidí. Útočný komplot je však pouze špičkou ledovce. Při pátrání po Kiře Milerové se Desh ocitne ve spletitém bludišti intrik a stane se klíčovým hráčem ve smrtící hře, v níž musí zvítězit, aby zachránil lidskou civilizaci.





Tato kniha byla první, po které jsem v knihkupectví sáhla. Přečetla jsem anotaci, vrátila jí do poličky mezi Divergenci a Hobita, a šla dál. Nemohla jsem si pomoci a na konci se ani nesnažila odolávat, ale pořád mě to k Napojení táhlo. Zaujala mne obálka, anotace i samotná Kira Milerová. A pak nastal problém knihomola. Musela jsem si vybrat jen jednu knihu. Dlouho jsem tápala a nevěděla jakou.  A nakonec jsem tedy zvolila Napojení a jsem za to ráda. Proč byste měli mít knihu i vy ve vaší knihovně?

Kniha vás bude překvapovat. Od začátku až do úplného konce. A vy nebudete mít chuť jí byť jen na chvilku odložit. Bála jsem se, že spoustě věcí nebudu rozumět, ale vše je vysvětleno tak dokonale, že i vy sami budete vymýšlet teorie o tom, jak to asi dopadne, nebo co všechno by se dalo vymýšlet s tím, co Kira vymyslela.

Jak už anotace napovídá, Kira Milerová je vynikající bioložka, která vymyslela prášky, po kterých bude váš mozek pracovat na sto procent, a vy se stanete na několik minut naprosto geniální osobou. Jenže svět je plný špatných a chamtivých lidí, kteří by chtěli tyto vzácné bobule využít ke špatným věcem. A v tu chvíli musí nastoupit David Desh, sympatický bývalý voják, jehož úkolem je dostat Kiru Milerovou. Vše se zamotává a David neví komu věřit více. Jak si s tím poradí? A jak to dopadne s kouzelnýma bobulema? Měla jsem chuť číst pořád dál a dál a dál. Nemám moc v lásce knihy v er-formě, ale tady mi to vůbec nevadilo. Ba naopak. Dokázala jsem se vžít do příběhu všech, bojovala spolu s hlavními hrdiny o život a žasla nad úžasností Kiry Milerové.




Co říci závěrem? Jsem ze svého výběru nadšená. Nejprve jsem měla v plánu při nejbližší návštěvě knihkupectví si koupit Rezistenci, ale nakonec jsem po ní nesáhla, protože už vím nějaké ty spoilery a abych řekla pravdu, moc se mi do toho nechce.  Ve skutečnosti jsem nevěděla, co od Napojení očekávat. Těchto příběhů moc neznám a proto to pro mě bylo takovou premiérou.  Pokud na vás doma čeká položení na nočním stolku, nebo po ní pokukujete v knihkupectví, vezměte ji a okamžitě přelouskejte.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice děkuji za každý komentář. Vždyť sami víte, že potěší. :)